Per 1. augusti 2017
Anmälningsavgift
I samband med
bokning betalas hela resan. Betalning sker genom betalning till vårt bankgiro.
Bekräftelse
När bokningen är
genomförd får du en bokningsbekräftelse från oss.
Slutbetalning
I de fall det
gäller skall slutlig betalning skall vara GHCS tillhanda senast 45 dagar innan
resans avgång. Vi skickar slutfaktura tillsammans med din bokningsbekräftelse.
Om anmälan sker senare än 45 dagar innan avresa skall hela resans pris betalas
omgående. Eventuella färdhandlingar skickas ut efter att slutbetalning
erhållits.
Resplan
Vi förbehåller oss
rätten att göra ändringar av resplanen. Ändringar kan göras av tvingande
omständigheter eller i syfte att förbättra resan. I absolut undantagsfall kan
också ändring av boende ske.
Våra priser
Vi förbehåller oss
rätten att höja eller sänka priset om stora förändringar i transportkostnader
eller valutakursen inträffar. Sådan prishöjning meddelas innan slutbetalning
skall ske. Du har rätt att kostnadsfritt avboka resan vid en prishöjning större
än 5 %.
Avbeställning av resa
Vid avbeställning/ombokning senast 45 dagar innan resans startdatum
återbetalas eventuella inbetalade pengar med avdrag för avgiften på det antal jaktdagar
som kunden har beställ.
Vid avbeställning/ombokning senare än 45 dagar men tidigare än 14 dagar före resans startdatum betalar resenären 70 % av resans pris.
Vid avbeställning mindre än 14 dagar innan resans början betalar resenären fullt pris, dvs. ingen återbetalning är möjlig.
Ingen återbetalning sker för eventuella transporttjänster som ej ombesörjs av GHCS.
Avbeställningsskydd och försäkring
Varje resenär ombesörjer själv att teckna eventuellt
avbeställningsskydd. Resenären är skyldig att ha en försäkring som ger ett
fullgott reseskydd under resan.
Inställd resa
Besked om inställd
resa lämnas i god tid, allra senast 45 dagar före avresa. Vi förbehåller oss
också rätten att ställa in en resa p.g.a. force majeure. Om en resa ställs in
utav GHCS, så kommer anmälningsavgiften att återbetalas. GHCS tar däremot inget
ansvar för kostnader som kunden har haft innan vårt inställande.
Force majeure
GHCS kan inte
ställas ansvarig för situationer uppståndna ur strejker, oväder, storm, extrema
regnväder eller andra force majeure situationer. Vi hjälper till att hitta en
lösning men kan inte ta något ekonomiskt ansvar när det gäller ändrade flyg,
transporter eller andra ändringar utanför det ordinarie reseprogrammet.
Eventuella missade delar av resan ersätts ej.
Reklamation
Eventuella
klagomål skall framföras skriftligen samt omgående till GHCS.
Övrigt
GHCS förbehåller sig rätten att avvisa en person som beter sig på ett olämpligt sätt enligt ansvarig guide och ingen återbetalning kommer att ske. En ansvarsbefrielse och ett godkännande av reglerna ska signeras utav samtliga deltagare i samband med ankomst och innan några aktiviteter kommer att påbörjas.